Maybelline Dream Matte Mousse Foundation

Oh, om jag bara kunde förstå mig på mjukvaran till den nya digitalkameran jag fick av Andreas i 5-årspresent!!
Nu har jag ändå jobbat inom it i ett par år tidigare men detta program är inte av denna värld! Hur fasen ska jag kunna föra över bilderna till datorn?
Jag ville ju faktiskt visa OPI Princess Rule och hur fin den är på både mina tår och händer...
Jaja... Man kan inte fixa allt!

Däremot testar jag en ny foundation just nu. Inte någon ny produkt på marknaden, men ny för mig.

Maybelline Dream Matte Mousse, mina damer!
Dream Matte Mousse
Foundation i mousseform? Det låter lättapplicerat.
Det är det också.
I samma sekund som moussen kommer i kontakt med huden förvandlas den till att bli mjukt pudrig och det finns inte en tillstymmelse till skarvar eller ojämnheter. Otroligt lätt att få bra!
Den är halvtäckande och det passar mig rätt bra så här på sommaren. Jag försöker undvika smink så gott det går under varma dagar men på jobbet måste jag vara fixad.
Ingen kaka i ansiktet med denna alltså. Huden håller sig däremot inte matt särskilt länge, då fungerade Lancomes Maqui Matte mycket bättre men så är det ju också en viss prisskillnad.... hrrrmmm...

Burken då? Njaaa, aningens klumpigt med en glasburk men plats har jag ju i min sminklåda så egentligen är det inget problem. Men ska jag ge något minus för moussen så är det just för burken och det faktum att huden blir glansig lite väl fort.

Det är äääääntligen helg igen! Underbart skönt!
Jag ska bara njuta denna helg för nästa vecka börjar en intensiv period av matcher som håller i sig till början av november. Tur att jag har lite mer semester att se fram emot i juli...annars vet jag inte hur jag skulle orka.
Ha en skön kväll allihopa!

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Har också provat den men på mig funkar den inget vidare.

Väntar med spänningen på notd-bilderna!!

2008-06-28 @ 10:32:44
Postat av: leia

vill du följa med på Liselott Westerlunds visning under sthlm fashion week. Visningen är imorgon kl 15.00!!!

Jag har en biljett över och letar sällskap.



kramar maja/leia

Postat av: johanna

jag trodde den skulle vara bra, fick hjälp av en expedit men den är för mörk på mig, har så ljus hy annars men den är väldidgt lättapplicerad

2008-07-01 @ 15:57:20
URL: http://scorpiongirl80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0