Får man tillbaka tullavgiften av Strawberrynet?

Ninni skrev en kommentar om att man får tillbaka tullavgiften (om man nu får en sådan) om man mailar in kvittot till Strawberrynet.
Hur funkar det? Någon som vet?
Vilket kvitto är det man ska maila till dem? Avin där avgiften står eller pappret man får hos utlämningsstället?
Får man sedan en slags tillgodosumma hos Strawberrynet eller betalar de ut pengarna till kontot?

Många frågor nu... Svar mottages tacksamt!

Helgen tillbringades på landet och jag har bara njutit av det underbara vädret, badat både pool och sjö (inte havet än dock), åkt båt, grillat och givetvis; solat!
Är en riktigt soldyrkare, men får väl samtidigt erkänna att jag är dålig med solskyddet. Solglasögonen är iofs på hela tiden i stort sett.
Men igår och idag smörjde jag faktiskt in mig på näsan, ögonlocken, axlarna och bröstet.
Alltid en början. Jag vill ju inte se ut som ett russin om ett par år.

Dags att investera i lite solskydd alltså:


Hawaiian Tropic Protective Sun Lotion finns hos www.eleven.se och sminkbutiker. 95 kr.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ibland åker man på avgifter. Mitt sista köp från strawberry var en produkt som kostade 170:- Jag fick betala 356:- i tull, moms och kontrollavgifter för att få ut den, pengar som jag trodde strawberry skulle ersätta mig för. Då beloppet översteg priset på produkten får man inte ett rött öre i ersättning så den produkten hade faktiskt blivit billigare att köpa i Sverige. Väljer du att inte hämta ut produkten från posten bränner pengarna inne och strawberry ersätter dig inte för inköpet. Jag har pratat med tullverket och den avgiften jag åkte på är helt riktig enligt svensk lag om handel från utlandet. Jag vågar inte handla från dem igen.



Så se upp, det billiga kan bli väldigt dyrt.

2008-06-08 @ 21:09:09
Postat av: Johanna

Ibland åker man på avgifter. Mitt sista köp från strawberry var en produkt som kostade 170:- Jag fick betala 356:- i tull, moms och kontrollavgifter för att få ut den, pengar som jag trodde strawberry skulle ersätta mig för. Då beloppet översteg priset på produkten får man inte ett rött öre i ersättning så den produkten hade faktiskt blivit billigare att köpa i Sverige. Väljer du att inte hämta ut produkten från posten bränner pengarna inne och strawberry ersätter dig inte för inköpet. Jag har pratat med tullverket och den avgiften jag åkte på är helt riktig enligt svensk lag om handel från utlandet. Jag vågar inte handla från dem igen.



Så se upp, det billiga kan bli väldigt dyrt.

2008-06-08 @ 21:10:34
Postat av: Ninni

Vad jag har hört ska det funka utmärkt att de ersätter. De hade en period när de inte gjorde det men nu står det klart och tydligt igen på hemsidan att de ersätter tullavgifter. Om jag har förstått det hela rätt scannar man in kvittot eller lappen där tullavgiften står och mailar till dem tillsammans med ordernumret, vet inte om man måste uppge sitt kreditkortsnummer, men troligen inte eftersom de bör ha detta redan (man uppgav ju det när man beställde). Gör ett försök!

2008-06-08 @ 21:54:14
Postat av: Ninni

Testing, det går inte att skriva kommentar.

2008-06-08 @ 21:55:48
Postat av: Ninni

Haha, de kom tydligen fram till slut, ledsen att jag är tjatig, jag som mailade också. Sorry!

2008-06-09 @ 18:33:40
Postat av: Johanna

Funkade bra för mig med ersättningen i över 20 köp men sedan åkte jag på det.

2008-06-09 @ 23:06:51
Postat av: Make it Up

Jag scannade in mitt kvitto, mailade det och bad snällt att få tillbaka mina pengar och det fick jag :)

2008-06-15 @ 23:11:51
URL: http://makeitup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0