SantaCarolina gillar universal-salvor!

Jag är verkligen inte ensam om att gilla s k universal-krämer. Krämer och salvor som går att använda till en hel del...torra händer, fötter, armbågar, läppar, forma ögonbryn och faktiskt använda aningens i håret när det är statiskt och torrt.
Jag använde Badger Healing Balm i håret en gång när Andreas var ute på resa och hade snott med sig vaxet utan att säga nåt innan... hmmmrppff...Faktum är att håret har nog aldrig varit så lättformat som just de dagarna! haha...

image258
Dessa tre salvor från Badger har blivit lite av måsten i min väska och badrumsskåp.
Healing Balm hjälper torr och sprucken hud och doftar härligt av bivax.
Sleeping Balm innehåller eteriska oljor som verkar lugnande och avkopplande.
Bali Balm är ett måste för solbränd hud med sheasmör och andra återfuktande ämnen som hjälper brännan att hålla längre.

Finns på www.eleven.se och www.accessora.se mfl. Inte svåra att få tag på och gräver inga djupa kraters i plånboken.
Jag borde iofs skämmas lite nu när jag skriver detta inlägg.

Hur kan jag kalla mig universals-kräm-älskare när jag inte ens testat Elizabeth Ardens 8 hour cream eller Egyptian Magic?
Kanske nåt att önska sig i 28-årspresent i februari...

Kommentarer
Postat av: Jackie_Daniels

Åh, salvor i fina burkar tillhör en av mina favoritgrejer! Nuvarande favoriten är Burts Bees Lemon Butter Cuticle Cream. Egentligen är den bara tänkt till nagelbanden men jag har den på händerna, läpparna, torra fläckar etc. Den dotar underbart av citron och är dunderdryg.

EA Eight Hour Cream doftar äckligt och gjorde ingenting positivt för mig. Jag har en gammal tub här någonstans i gömmorna men kommer inte köpa någon ny.

2008-01-10 @ 17:42:08
Postat av: Sminkan

Jag gillar inte Badger Balm speciellt mycket. Har ett i handväskan som jag har på läpparna ibland. Vägrar ha det någon annan stans då konsistensen är så kladdig. Den ligger ju som en hinna över huden. Men annars är jag med dig helt och hållet.. Krämer och salvor man kan använda överallt är bra!

2008-01-11 @ 12:21:59
Postat av: också creme-idiot

Kan varmt rekommendera egypten-krämen. Min dotter har eksem på händerna vintertid och inte ens kortisonkräm hjälper. Döm om min förvåning när jag upptäckte att egyptenkrämen håller henens händer fina... Dyr, men räcker i evighet. Vi har använt den i ett år och nu först är det dags att börja på burk nr två. Den är jätte dryg, du ska bara ta pyttelite, den smälter och blir som en olja. På tal om olja, tänkte direkt på dig på nyårsafton när jag istälelt för en blomma fick ett ljus av min väninna. Ett doftljus från Face, som man ska smörja in sig med(!?) När ljuset smält ska man hälla det i handen och smörja in sig med, då är det en härlig olja med en underbar doft!! detta borde du gilla tänkte jag omedelbart! På tal om E Ardens 8 hour kan jag lika varmt rekommendera den. Vissa avskyr doften, men detta har aldrig stört mig. Använder den överallt (nästan), har t o m hört att den kan användas som skokräm i nödfall (?!)
Kram på dig och oroa dig inte för pappsen. Godartade saker är just vad de heter, godartade. Jag är sjuksköterska, så jag vet...

2008-01-11 @ 21:44:14
Postat av: SantaCarolina

Blandade meningar angående 8 hour cream ser jag... :0) Jag ska på konferens i februari på Viking Linekryssning och det som får mig att se fram emot det är taxfreeshoppingen! Möjligt att det blir en 8 hour då iallafall...

Också creme-idiot: Tack för orden! Jo godartad är ju ett bättre ord än elakartad men det känns ändå bra att den ska bort. I Slutet av februari är det dags, enligt det senaste budet iallafall. Det har blivit uppskjutet två gånger nu.

2008-01-13 @ 15:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0