Rain...från TVÅL

Nu, mina kära damer och enstaka herrar, är det färdiggrubblat för min del! Nu är min frånvaro slut här på bloggen.
Ska jag vara ärlig så har en liten tanke grott att inspirationen var slut och att SantaCarolina inte skulle finnas mer...
Dessa tankar tror jag iofs att alla bloggare drabbas av MEN...jag tog mitt förnuft till fånga och beslöt mig för att ni inte skulle slippa mig så lätt!

Så här är jag nu!
Tillbaka.

Och jag gör det med att visa en makeup jag la imorse med min nya Loose Mineral Pigment från TVÅL i nyansen Rain, en härligt stålfärgad dust som drar aningens åt det blå hållet.
Jag har kombinerat den med en äggskalsfärgad skugga från Smashboxtrion Headshot och min highlighter High Beam från Benefit.

image261

Jag tycker att den passar bra ihop med mina bruna ögon.
Till sist var jag sådär snitsig och matchade med en stålgrå satinklänning från Asos.
Fick faktiskt två komplimanger på jobbet för jag var så "piffig" idag!
Visst blir man glad!
Puss hej!

Kommentarer
Postat av: sminkjante

Du ser väldigt pigg ut. Hur är skuggorna från Tvål?

2008-01-16 @ 17:20:01
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: sminkjante

By the way: roligt att du bestämde dig för att fortsätta:)

2008-01-16 @ 17:21:02
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: Sminkan

Snyggt! Väldigt fina bilder på dig!

Och kul att du ville stanna! Jag brottades med samma tankar idag. Bara några minuter sen. Satt och filade på mitt avskedsinlägg och publicerade det till och med. Men sen tänkte jag att det jag skulle ha gjort var lösenordsskyddat så den blev privat och varför ska jag göra det? Så nu är jag också kvar. Men visst är det så att man får dippar. Har några gånger suttit och lekt med tanken på att radera hela bloggen. Kanske händer en dag.:-)

2008-01-16 @ 18:00:43
Postat av: Mia

Snyggt! Jättefin make up!
Förstår om du har svackor...har jag också. Har redan lagt ner en blogg, MiTe...

2008-01-16 @ 18:27:44
URL: http://fafangan.blogspot.com
Postat av: Lovelymakeup

du får inte skrämmas så :P Tack för att du fortsätter blogga och ger oss andra något attläsa :)
Fina färger på mejken! Hur är skuggorna från Tvål?

2008-01-16 @ 22:23:58
URL: http://www.lovelymakeup.se
Postat av: Johanna

Hej tjejen!
Jag har en liten fråga till dig;
Du som är så himla duktig på smink, kan du tipsa mig om en bra foundation? Jag är så less på den jag har från Face... Jag har normal hud och jag vill ha en som täcker sådär lagom. Priset spelar absolut ingen roll, hittar man en riktigt bra så är det värt mycket!
Hoppas du inte tycker jag är jobbig.. ;-)
Kram på dig

2008-01-17 @ 00:30:28
URL: http://jmagnusson.blogspot.com/
Postat av: SantaCarolina

Sminkjante och Lovelymakeup: Tack för att ni fortsätter läsa fast det varit lite låg aktivitet på sistone. Skuggan från TVÅL var över förväntan! Mycket pigment och otroligt hållbar. Blandar sig lätt med de övriga skuggorna och det är inga problem med att sudda och skugga. Jag kommer absolut köpa fler färger...

Johanna: Tja bruden! Klart du inte är jobbig. Jag blir bara glad när jag får frågor. Jag använder nu en foundation från Lancome. Den heter Maquimat och dämpar glans utan att lägga sig som en kaka över ansiktet. Den täcker alltså precis lagom mycket och ger ett naturligt resultat. Jag kompletterar med ett löst puder ovanpå men egentligen behövs det inte. Passa på nu när du ska shoppa taxfree så kommer du ju billigare undan. Lancome håller alltid hög kvalité och det gäller absolut för deras foundations också.

2008-01-17 @ 08:28:11
Postat av: SantaCarolina

Mia: Tack! Kul att du gillade den. Ja svackorna är jobbiga och jag vet ju att jag skulle ångrat mig om jag la ner bloggen.

Sminkan: Tack vännen! Oj, kom du så långt i tankegångarna? Jag skulle sakna dig enormt mycket om du la ner Sminkan, så OM du bestämmer dig för det
framtiden så måste du lova att säga till innan så jag är beredd!

2008-01-17 @ 08:30:31
Postat av: Jackie_Daniels

Åh, vad fint färg det var. Jag har inte sett det märket förrut? Var säljs TVÅL? Äh, jag kan Googla själv och inte vara så förbaskat lat LOL. Fortsätt blogga snälla du, jag läser varje dag.

2008-01-17 @ 11:36:22
Postat av: Kristina

Snyggt:) Skönt att du tog ditt förnuft till fånga. Har oxå haft dagar då jag inte haft nån inspration att blogga men tar man bara en lite paus så brukar den komma tillbaka:) ha en bra dag! Kram

2008-01-17 @ 12:51:23
URL: http://eyeonbeauty.tjejsajten.se
Postat av: SantaCarolina

Jackie_Daniels: TVÅÖ säljs hos Eleven! De har en massa härliga produkter för hud och hår!

Kristina: Ja nu är inspirationen tillbaka! Tack för att du fortsätter läsa.

2008-01-17 @ 18:49:09
Postat av: Johanna

Tack så jättemycket för hjälpen! Jag ska följa ditt råd och återkommer om betyg!
Kram på dig

2008-01-18 @ 00:02:47
URL: http://jmagnusson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0