Jakten på den perfekta ansiktskrämen...

Precis som jakten på den perfekta mascaran pågår också jakten på den perfekta ansiktskrämen!

Och jag tror att jag nu har kommit ett stort steg närmare målet!
Jag har den senaste veckan testat TVÅL (ja jag VET att jag tjatar mycket om det märket nu...) Oil free lotion med jordgubbar och salicylsyra... Låter ju kanske lite läbbigt med salicylsyra i ansiktet men det ska tydligen vara bra.
Salicylsyran förminskar stora porer och förhindrar orenheter... och tro mig, det funkar faktiskt!
Och på nåt konstigt sätt håller den hyn matt hela dagen! Det var ju en bonus som uppskattas ENORMT.
Den doftar gott av jordgubb men är aningens odryg. Jag får ta två lager av lotion för att huden ska kännas återfuktad. Och flaskan...? Ja den är löjligt liten.

Men jag antar att man inte kan förvänta sig en jätteförpackning för 145 kr.
TVÅL finns på www.eleven.se och dessvärre ser jag nu att den är slut för tillfället. Men Eleven brukar vara att lita på så den kommer säkerligen in snart igen.
Summan av kardemumman då: Lider du av fet hy, acne och orenheter är detta ansiktskrämen för dig! Jag är dock tveksam till hur den är för känslig hy...den känns lite för skarp.

Bilden är larvigt liten och visar den stora flaskan (man kan välja mellan två storlekar) men ni får en uppfattning iallafall.
Puss hej!
image262

Kommentarer
Postat av: sminkjante

Jag håller också på med jakten på den perfekta mascaran. Ansiktskärmen från Tvål låter intressant. Måste kolla upp den lite närmre. Tack för tipset:)

2008-01-18 @ 07:42:43
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: Therése

Jag kämpar för att få en sephora butik till sverige och bedriver en namninsamling som jag ska skicka in till butiksansvarig i europa för sephora.
Med namninsamlingen hoppas jag kunna visa hur mycket de skulle tjäna på att öppna affär här i Sverige.
Skriv på http://www.namninsamling.com/Sephora

Mvh Therése Agnesson

2008-01-18 @ 10:16:49
URL: http://fakelashes.blogg.se
Postat av: Kristina

Låter intressant:)

2008-01-18 @ 10:47:10
URL: http://eyeonbeauty.tjejsajten.se
Postat av: också creme-idiot

Välkommen tillbaka, hoppas din svacka är över... Har saknat dig som sjutton!

2008-01-20 @ 00:36:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0