Bedyld...

Yeees, det är jag. Även om det börjar gå åt rätt håll. Men det är lite synd om mig faktiskt...
Inte för att jag blivit sängliggande, utan för att det blev en sån där jobbig förkylning med huvudvärk som nästan spränger skallen och halsont som gör att man tror att man ätit taggtråd.
Nä, uschans! Nu har jag dessutom lyckats smitta ner Andreas och ja... då förstår ni att jag har nån som är ännu ynkligare här hemma. *s*

Idag är det ett riktigt snöoväder här och jag är ledig med mina voffar!

Jag som alltid svär över mina naglar har hittat en ny favorit som faktiskt får dem att må lite bättre!
Mavala La Paz! På bilden ser den väldigt neonrosa ut, det är den inte, utan i två lager på nageln är den härligt hallonröd! Och så billig dessutom! Sånt gillar vi!
image257

Men givetvis kommer härligheten med ett problem!
Mina naglar verkar suga åt sig mycket färg från lacket. Så nu i ett par dagar har jag fått stoltsera med omålade naglar som är laxrosa! Av lacket! Som inte ens finns på naglen längre!
Nån som har ett tips hur jag slipper detta? Räcker det med ett lager underlack först?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Underlack är A och O både när det kommer till hållbarheten och att minska missfärgning av nageln. Jag använder alltid underlack nu när jag målar mina naglar och hittils har de inte sugit åt sig någon som helst färg. Så prova med ett baslack. Ett lite billigare kanske man får lägga två lager av för att försäkra sig om att det blir en barriär mot nageln.

2008-01-03 @ 12:38:58
URL: http://www.pssion.se
Postat av: Sessan

Instämmer med Emelie, underlag är ett måste! Ett tips är Scratch Nails multi base & top coat, finns på Åhléns city sthlm (har inte koll på var du bor). Kostar runt hundralappen, men det är det absolut värt.

2008-01-03 @ 21:55:24
URL: http://sessan79.blogspot.com
Postat av: Sminkan

Använder också baslack. Revlons Top Speed. Är riktigt bra. Ingen missfärgning än. Neonrosa tycker jag är en läcker färg!

2008-01-04 @ 09:29:03
Postat av: Sminkan

Krya på dig förresten! Jag har också dragit omkring med en förkylning sedan före julafton. Ont i huvudet och nästäppa. Irriterande!

2008-01-04 @ 09:30:06
Postat av: SantaCarolina

Tack för tipsen allihopa!
Och tack för krya på:et Sminkan!

2008-01-04 @ 14:32:05
Postat av: Mia

Ja..underlack är det viktigaste...Hoppas att du blir fri från förkylningen!

2008-01-04 @ 21:22:16
URL: http://fafangan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0