Ett litet tips för vitare tänder!



Jag har tur som har en syster som är tandläkare. Inte nog med att det ofta är billigt att gå till tandläkaren för mig, hon är dessutom en riktigt duktig tandis också. Lätt och mjuk på handen, och försäkrar sig alltid om att det känns ok. Inte som en del andra hårdhänta och okänsliga tandläkare man stött på genom åren.

Iallafall, jag har länge velat bleka min tänder men min syster har satt stopp för det eftersom hon anser att mina tänder redan är vita så det räcker. Det kanske de är men jag ville ändå ha bort lite missfärgningar som uppstått eftersom jag dricker en del kaffe... Dessutom är ju en blekning ingen billig historia.

Så jag hittade den lilla boxen ovan... Denivit Express White.
Express White är en tandkräm, en liten tub att använda i en vecka morgon och kväll. Tuben räcker i ungefär 10 dagar men det finns inget som säger att man inte kan använda den som sin vanliga tandkräm. Man ska däremot komma ihåg att man inte får någon mentholdoftande andedräkt av Express White- den är nästan helt fri som smakämnen vilken kanske både är positivt och negativt.

Och resultatet? Tro det eller ej, men den fungerar faktiskt! För 50 kr och 7 dagars borstande får du ett vitare leende och det är något som jag inte upplevt av andra så kallade blekningstandkrämer!

Denivit Express White finns på Åhléns, Hm och större matbutiker. Min köper jag på City Gross!

Kommentarer
Postat av: Aila

Denivit är helt okej, men fråga syrran om Opalescence tandkräm den gör susen;)

2008-12-30 @ 22:46:25
Postat av: Josephine

Kanske man skulle testa när tandställningen åker ut om 14 dagar =)

2009-01-04 @ 13:42:12
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Postat av: jessicajessica

åååh de skulle ja vilka testa =)

2009-01-13 @ 08:09:34
URL: http://jezziee.blogg.se/
Postat av: Johanna

Låter ju bättre än en annan variant jag köpte från Denivit! Får jag fråga om det är nå slipningsmedel i denna? :)

2009-01-13 @ 22:36:22
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0