Jossan på galej!

I lördags var det återigen dags för en sminkning.
Min kära Jossan skulle ha förfest och sedan röra sig utåt i natten och då vill man ju såklart vara fin!
Jag ryckte ut!

image306
Jag fullkomligt älskar hur bra hennes stålblå ögon gör sig med den sotade make up:en.
Det är en av nackdelarna med att ha så mörka ögon som  jag har: blåa och gröna ögon blir mycker mer framträdande med en mörk sminkning. Riktiga Cat eyes!

Jag använde till ögonen:
Naked från Mac som grund.
Lily White från Mac som highlighter under brynet.
Längst in i ögonvrån och en liten bit ut på ögonlocker använde jag mig av Ra från Taylor Made som jag så gulligt fick av Sminkan.
Som sotgrund använde jag Dark Soul (ett kolsvart pigment utan glitter) från Mac runt ögat.
Slutligen Kohl Crayon från Lancome och Jossans mascara...minns ej nu vilken det var. Upplys oss Joss!

Som grund användes favoriten Photo Finish Primer från Smashbox och sedan Jossans egna concealer och krämpuder från Kanebo. Till sist lite rouge från Jelly pong Pong och Dallas från Benefit!

Nästa gång går vi lite längre , gumman! Nu har vi gjort det en gång och tar ut svängarna ytterligare! hihi...

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Snyggt! Vad kul att du får agera make-up artist!!

2008-04-01 @ 21:05:24
URL: http://www.sminkan.blogg.se
Postat av: Josefine

jag ska upplysa er; lóréal volume shocking. ja något sådant kan jag utläsa av namnet. resten låter jag vara till sminkexperterna! tack för sminkningen!! puss

2008-04-01 @ 21:08:56
URL: http://www.josephines.blogg.se
Postat av: Veronica

Aa! Verkligen skitsnyggt!

2008-04-03 @ 12:51:09
URL: http://veronie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0