Sämsta köp...ever!

Jag måste bara börja med att få utlopp för lite frustration...
Antibiotikan som jag äter just nu.... My Lord, vilka biverkningar! Jag har aldrig varit med om nåt liknande... Ständigt illamående, darrig och hjärtklappning! Nu har jag ätit ett antal olika sorters antibiotika de senaste åren och INGEN har varit som denna... min läkare sa att detta var heavy shit (njaee just de orden använde hon iofs inte... ;0) ) men nu fattar jag vad hon menade. Men, antagligen kommer detta att få bukt med den dumma inflamationen så jag ler och är snäll!
Så! Det var det...

Veckans bloggutmaning bland oss bloggare på nätverket www.pret-ty.se är följande: Ditt sämsta beauty-köp någonsin?
Hmm.. ja inte var det svårt att välja inte! Visst, ett par nitar har jag ju gått på som alla andra, Library of Fragrance är en av de senaste men absolut sämst är denna lilla manick:

Japonesque Heated Lash Curler

image153

Denna lilla sak, alltså en uppvärmd ögonfransböjare, kostar 295 kr ex frakt. Vill ni slänga drygt 300 spänn i sjön nån dag så kan ni få min! Den ligger och samlar sminkdamm i mitt badrumsskåp.
Jag har ett ord för den här: VÄRDELÖS. No good for nothing! (med andra ord)

Okej, jag har envisa fransar. De är förvisso långa och fina, men de är spikraka. De vill inte gå med på att böjas hur som helst... och använder jag en för rinnig mascara efteråt blir de ännu rakare.
Tanken med denna böjare är att man liksom ska "kamma" upp böjen på fransarna. Det går inte. Det är stört omöjligt. Den blir helt enkelt inte varm. Vi lämnar den där.
Nu vet ni. KÖP.DEN.INTE.

Men.... *triumferande*
Vill ni däremot ha en böjare som faktiskt funkar så får ni bege er till närmaste Make Up Store. Där finns en uppvärmd böjare, för enbart 125 kr, som är utformad som en vanlig ögonfrans-böjare. Som en tång alltså, så att man pressar upp fransarna samtidigt som värmen böjer dem fint. Helt enkelt bland det bästa jag har!

Jag funderar allvarligt på att permanent-böja min fransar. Nån som har erfarenhet av detta? Jag har hört att Face ska vara duktiga på det... Skriv gärna en kommentar om ni själva provat på frans-permanent.
Puss hej!

Kommentarer
Postat av: Pokergirl

Jag har också en sån där borste,, köpte min från Blinc och den är faktiskt tämligen B, håller med, en standardböjare är det som gäller!

2007-09-02 @ 13:45:14
Postat av: LipGloss Bitch

Jag har överhuvudtaget aldrig förstått grejen med dessa manicker, värmer min ordinarie tång under varmt kranvatten istället. Så MakeUp Stores variant låter mkt mer logisk i mina öron :)

2007-09-02 @ 13:54:08
URL: http://lipglossbitch.se
Postat av: Akrogirl

Jag har faktiskt permanentat mina fransar en gång, var så grymt skönt att slippa fippla med dem hela tiden och man såg fräsch ut även då man egentligen gått rakt ur duschen.
Så det kan jag rekommendera!

2007-09-02 @ 21:33:57
Postat av: Anonym

Har själv prövat och gör även franspermanent på min salong vid gullmarsplan.Fungerar mycket bra och man slipper det slitaget som franstång orsakar. Franspermanent är mer skomsamt mot fransarna. Välkommen att kika in på hemsidan www.thebeautybar.se

Mvh,

Kattis

2009-02-25 @ 13:49:19
URL: http://thebeautybar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har själv prövat och gör även franspermanent på min salong vid gullmarsplan.Fungerar mycket bra och man slipper det slitaget som franstång orsakar. Franspermanent är mer skomsamt mot fransarna. Välkommen att kika in på hemsidan www.thebeautybar.se

Mvh,

Kattis

2009-02-25 @ 13:50:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0