Tisdagens make-up med eyedust!

Jag tog två bilder på mig imorse när jag sminkade mig. Jag är lite nyfiken att veta vad ni tycker om eyedustens Hot och 24 Carat?

Jag har grundat ögonlocken med en primer och sedan Lóreals metalliska skugga Beige Platinum.
Inre ögonvrån har fått lite 24 Carat och den yttre ögonvrån och upp mot ögonbrynet har fått Hot.
Highlightern är en annan eyedust från MUS som heter Snow tror jag... tror inte den finns längre.

Första bilden visar skuggorna utan mascara och eyeliner...
image202

Bilden är tagen lite för nära men ni kanske ser ändå...det blir VÄLDIGT glittrigt!

Nästa bild är med både mascara och eyeliner och kajal...
image203

Hur fasen gör ni för att slippa allt "nedfall" från eyedusten runt omkring ögat?
Sminkar ni ögonen först och tar foundation och övrigt efter? Jag blir tokig på allt glitter som inte går att borsta bort när det väl hamnat på kindbenet!
Tips mottages tacksamt!!

Nu är det lunch, sedan bär det av mot Göteborg. Vi ska på en bussresa med våra sponsorer för att titta på dagens bortamatch...Hmmm fyra timmar i en buss fram och tillbaka.
Ja, det blir en liten sovmorgon imorgon iallafall!
Puss hej!


Kommentarer
Postat av: rocketqueen

Om man vill slippa allt nedfall så är det viktigt att först lägga en stopper med löspuder under ögat så man kan borsta bort det sedan, plus att knacka av borsten ordentligt så att inte så mycket pigment är kvar. Fuktad pensel och en lite klistrig primer funkar för mig också!

Supersnyggt, Carat tillhör mina favoriter!

2007-10-16 @ 11:51:59
URL: http://rocketqueens.blogg.se
Postat av: Kristina

Supersnyggt, me likie:) ha en bra dag i Göteborg:)

2007-10-16 @ 11:55:38
URL: http://eyeonbeauty.tjejsajten.se
Postat av: Anonym

Satan vad fint gumman!!! SKITFINT! Hot var fiiiiiiiint

puss puss o ha en bra dag!!!!
puss puss erika

2007-10-16 @ 12:23:37
Postat av: Sminkan

Håller med Rocketqueen. Ibland gör jag så och ibland så som du skriver, alltså ögonen först, foundation sen. Oftast är det dock en stopper som gäller.

En bra pensel som "suger åt sig" glittret, alltså i äkta hår av god kvalitet, kan också hjälpa. Fast oftast använder jag faktiskt fingret när jag lägger väldigt yrande glitterskuggor, då har man 100% koll på vart de hamnar.

2007-10-16 @ 13:26:05
Postat av: Leonie

Oj,vågat med en så glittrig make-up en vanlig tisdag men snyggt är det.

2007-10-16 @ 13:30:22
Postat av: Caroline

Riktigt snyggt!

2007-10-16 @ 15:20:06
URL: http://carolinelidman.webblogg.se
Postat av: Elin

Hejsan! Har halkat in på din blogg lite då och då..perfekt när man vill ha lite insperation när det gäller skönhetsprodukter :) Har du testat nån priemer nån gång? Är det som en foundation och hur funkar den? Kan du rekomendera nån? :)

Ha en bra kväll!*

2007-10-16 @ 18:54:21
URL: http://elincecilia.blogg.se
Postat av: Beata

Tack för tipset på plattång, den verkade oxå bra.
Jättefint, jag älskar glitter. Ja borstar bort så gott de går o lägger foundation o puder över.
Förresten fick du mitt mejl med adressen??

2007-10-16 @ 22:13:50
URL: http://beatas.blogg.se
Postat av: SantaCarolina

Tack alla för alla bra tips! Provade imorse att prima ögonlocken och lägga skuggorna sedan. sen fortsatte jag med foundation och puder. Funkade kanonbra och jag slapp glittret på kinderna!
Elin: Jag ska faktiskt prova Smashbox Photo Finish Primer from imorgon, får ett prov då. Jag återkommer med reslutatet. En Primer använder du efter din hudkräm och innan din foundation. Den är alltså flytande och smörjs eller penslas på de ställen i ansiktet du vill ha den. Kul att du hittat hit förresten!
Beata: Japp, jag fick adressen. Har bara inte hunnit skicka än...det kommer!

Kram på er alla!

2007-10-17 @ 10:43:41
Postat av: Milla

Oj så fint! Verkligen snyggt skimmer. Bra blandning.

2007-10-18 @ 17:14:03
URL: http://emeelia.blogg.se
Postat av: emma L

löst puder under ögonen som man sedan borstar bort. I särklass bästa alternativet.

2007-10-21 @ 03:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0