SantaCarolina dissar 5 köp

I ett tidigare inlägg presenterade jag mina 10 favoriter.
Jag skrev också att jag skulle visa några av mina allra sämsta köp. Riktiga "slänga-pengarna-i-sjön" köp.

Vi har alla gått på dem. Nitarna som kostat mer eller mindre och som sen bara blivit liggande.
Här är mina 5 sämsta köp.

image229
Babyliss Press ´n Curl. En locktång ja...Men hur sjutton använder man den? Nån som vet? Min frisör fick se den och hon kunde inte heller reda ut hur man gjorde. Jag hajjar att man ska pressa med den lilla tången men sen då? Jag får bara mjölksyra av att stå med armarna i luften i all evighet!

DuWop Lip Venom. Detta är en lipplumper av allra värsta sort. Den svider, kliar och gör läpparna illröda. Att man sen blir helt tårögd av allt det onda gör inte saken bättre. Nä, min fick Annie.

Too Faced Lip Injection. Denna produkt hyllades och hypades när den kom. Den fick t o m pris för bästa plumper. Sanningen är att den är lika jävlig som Lip Venom. Det gör ONT!

Blinc Heated Lash Curler. Tänk att man ska gå på allt då. Nej, den funkar inte. Däremot funkar MuS variant som är formad som en vanlig fransböjare mycket bättre. Och den kostar bara hälften av vad denna kostar. Ner i papperskorgen!

Taberco Naked Kiss Plumper. Det var denna lilla produkt som gav mig en skaplig allergisk reaktion i vintras. Bildbevis finns på bloggen... :0) Jag är inte allergisk mot något. Förutom den här då. Läpparna blev inte större. Däremot blev hakan illröd och svullen och kliande av kletet. Den fick Erika...och hon verkar ha klarat sig.

Jag skulle säkert komma på fler dålig inköp. Men efter mycket provande och testande så börjar jag nu hitta mina favoriter inom de flesta områden.
Och jag får väl inse att de flesta plumpers innehåller något ämne som jag inte tål.
Nu är det snart lunchdags med min lilla Malin. Idag blir det thai!
Ha en underbar tisdag!

Kommentarer
Postat av: Malin Eklöf

Hahaha!
det är väl tur att vi har dig så vi slipper dessa snedsteg själva!
Glömde fråga dig idag om bra ansiktmasker, tänkte prova nere i relaxen idag...hoppas på att få se dig där!!!
Tack för lunchsällskapet!
puss o kram

2007-11-27 @ 14:35:00
Postat av: Mia

Ja...de där plumpers:arna, fattar jag mig inte på...har också gjort sådana idiot-köp! :-)

2007-11-27 @ 17:01:33
URL: http://fafangan.blogspot.com
Postat av: Liza

Liplumpern funkade jätte bra på mig! Är super nöjd! :)

2007-11-27 @ 20:31:50
URL: http://www.ThreeOfAKind.blogg.se
Postat av: sminkan

Bra varningar! Har alltid tvekat när det gäller lip plumpers. Känns lite halvskumt att reta huden till att svullna!

2007-11-27 @ 21:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0