Mascara-en flickas bästa vän!

Önskemålet från Jossan i tävlingen var att få lite tips på bra mascaror som skapade långa, täta fransar utan klumpar.
Produkten som kan göra detta finns faktiskt, och ja det är en mascara men det handlar också lite om vad du gör innan du tar på mascaran... Hmmm undrar ni nu...men det är inte så komplicerat!

Jag önskar så innerligt att den allra bästa mascaran var den billigaste. Sån tur har jag inte utan mascaror som håller måttet gräver också ett lite större hål i plånboken.
Det finns en produkt som slår alla andra och det är Lancome Hypnose!!
Maken på täta och låååånga fransar kommer du aldrig se.
Nu gäller det med denna mascara som med alla andra, man kan inte bara applicera ett lager, utan du får vara beredd på att i omgångar lägga på kanske en tre-fyra lager för att uppnå riktig filmstjärne-look! Nu pratar vi fest-makeup alltså... till vardags räcker det gott med två lager, iallafall för mig. Applicera de olika lagren med mascara med kanske 10 sekunders intervall så att lagret innan precis hunnit torka lite. Det är mycket med det här...haha..
Så här ser den ut och vill du äga denna mirakel-mascara så får du snällt betala ca 240 kr.


Jag skrev att man ska göra nåt innan man applicerar mascaran och det är att grunda. Ett enkelt sätt är att pudra sina ögonfransar och ögonlock. Det binder fett och får mascara och ögonskugga att fästa bättre.

En annan mascara som är en riktig höjdare är Dior Diorshow blackout.
Lite större och klumpigare borste men pigmentet är allra svartaste svart och ger fina fransar.
Ligger också i 240 kr-klassen.
  Fel bild, men den ser nästan ut så här. Har svart kork egentligen.

Självklart finns det bra mascaror i lägre prisklasser också.
Jag har hittat en favvo hos Maybelline New York...
xxl Intense  finns från ca 100 kr. Kan tyckas lite bökigt med att först applicera den vita formulan och sen själva mascaran, men testa för det blir riktigt bra!!


Som sagt, mascaran måste ju ändå vara en av våra bästa vänner. Den är egentligen det enda som behövs för att pigga upp ett par trötta ögon. Jag fick ett tips från en fellow sminkjunkie att ta på lite färgad mascara på tipparna på mina redan svartmålade fransar, t.ex. blå. Har inte provat än men jag har hört att det ska framhäva ögonvitan bra!

Erika ville att jag skulle skriva lite om hårvårdsprodukter som hjälper till att håret fräscht och inte fetta till det.
Nu träffade jag Erika igår kväll och problemet verkade vara löst.
Svaret är precis som med hudvård... torkar du ut huden/hårbotten så kommer huden att börja överproducera fett och då blir håret mer fett. Att torka ut hårbotten behöver inte vara svårt tyvärr...det kan räcka med att tvätta håret för ofta eller att använda ett alldeles för starkt schampo med för mycket alkohol eller parfym i. Det är helt individuellt så man får ta sig en tankeställare vad som kanske kan vara den bidragande faktorn till sina problem...

I övrigt rullar livet på. Självklart kan jag skriva om alla bus mina små skrutthundar hittar på, som Jessica ville.
Tyvärr kommer jag inte publicera några bilder på underverken. Jag har en sambo som är ytterst mån om sitt privatliv och jag har lovat honom att inte lägga upp bilder på vare sig honom eller hundarna...
Jag kan lite snabbt lista några saker Aston hittills, i sitt 10-månader gamla liv, hunnit äta upp.
1 par stövlar.
3 par skor, varav ett par jag aldrig hann använda. Han åt upp den ena dagen efter jag köpt dem. suck...
1 mobilladdare
X antal kg kattmat
okänt antal kg gräs
2 gummiankor som kostat drygt 2500 kr i röntgenkostnader
1 toffel
1 korg
1 handtag till en vass kniv
I stort sett alla sina leksaker
1 STOR (ca 1 meter hög) grön växt i vårt vardagsrum
Plus att han har en dragning till att försöka gnaga av Zacks ena framben, som den värsta hyena...
Jag säger då det...
Jag älskar mina djur!
Puss hej!

Kommentarer
Postat av: Red Head

Hm... Köpte precis på mig Lancômes nya Cils Pro Design men stod och pillade lääänge på Dior DS Blackout. Kanske jag gjort ett misstag... Men man måste ju prova allt minst en gång ;)

2007-05-09 @ 19:04:23
URL: http://redheadreport.blogg.se
Postat av: Caroline

Redhead: Enligt min erfarenhet gör man aldrig ett misstag när man köper Lancome...haha. Kul att du hittade hit!

2007-05-09 @ 20:21:00
URL: http://santacarolina.blogg.se
Postat av: Josefine

jag ska testa den första mascaran du skrev!! ses snart! puss

2007-05-10 @ 13:40:55
URL: http://www.josephines.blogg.se
Postat av: Angeliqa

Ohh Lancome är väl de underbaraste som finns, ja har testat mycke men kommer oftast tillbaka till lancome...

Lås in Aston Carro , fy skor e dyrt ehhe

2007-05-10 @ 14:44:34
URL: http://www.angeliqa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0