Hååååååår... och styling!

Sadde hade önskemål i tävlingen sist att jag skulle tipsa om lite hårvårdsprodukter.
Jag har väl egentligen inte några konkreta produkttips eftersom pojk-styling inte är min starka sida men men...
Några tips tar jag upp!

*Mousse- används i fuktigt hår. Skapar vågor och lockar. Alltså inget du ska använda i ett torrt hår eller för att få håret att ligga på plats.
* Clay- precis som namnet skvallrar om, lera på engelska. Ska vara bra har jag hört och skapar struktur i håret. Mer hållbart än gelé och vax.
* Vax- bra i kortare frisyrer eftersom det har en tendens att tynga ner längre hår. jag använder ett lite lättare vax i min korta lugg bara för att få ordning på virveln i pannan...

www.kicks.se finns en rolig och bra styling-skola sponsrad av Lóreal. Den går igenom olika stylingknep och tipsar om produkterna som passar till.

Nu ska jag arbeta vidare... kram och puss

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej Carolin! Läste det du skrev i min blogg :)
Ang. surfarhår tycker jag själv att det kan vara väldigt svårt att "få till det". Det blir ju lätt bara rufsigt... Men skönast tycker jag det är när man har haft flätor eller lite själv-vågigt hår som blir surfarhår av sig självt utan massa produkter som gör det stelt eller så. Så tyvärr har jag ingen jättebra produkt som tips. MEN, har du vågorna (fast de är lite trasliga) är spraybalsam jättebra så att man slipper använda borsten! :)

2007-05-23 @ 18:25:11
URL: http://lovisavictoria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0