Ansikts-rengöring inför sommaren

Vinnaren som lottades fram i tävlingen är: Angeliqa eller Annie om man nu vill det! My fellow sminkjunkie!
Annie ville läsa mer om rengöring av hyn inför sommaren och solskydd.
Detta ska vi nu bjuda lite på! Annie, du får dina vinster så fort vi ses nästa gång... Mycket nöje och nytta...psst, balsamet är kanon och doftar underbart!

Rengöring av hyn och produkter som bör användas är högst individuellt. Tyvärr är det så, enligt min uppfattning, att ju dyrare desto bättre. Men så har ju jag en ganska jobbig och högst osamarbetsvillig hy... *s* Det man ska tänka på när det gäller hudvård i ansiktet är att oavsett vilken hudtyp man har så måste man tillföra fukt. Många med fet hy tror att man ska låta bli att tillföra fukt eftersom huden blir fetare då. Det är fel. Tillför man inte fukt så kommer huden överproducera fett och huden blir ännu fetare och man får mer finnar. Glöm inte ansiktskrämen alltså, välj en utan fett eller olja om du har fet hy. Det var en parentes... :0)

Jag använder Cliniques 3-stegs serie. Först ansiktstvätt, som finns för både känslig och fet hy, sedan ett ansiktsvatten som finns i fyra styrkor, och slutligen en ansiktskräm.
Ett billigare alternativ är Lóreal Pure Zone. Säljs i väldigt prisvärda förpackningar innehållandes ansiktstvätt, ansiktstonic och hudkräm. Blir ditt för ca 159 kr på Kicks...


Det viktigaste när det gäller att vårda sin hy är som sagt rengöringen och ansiktskrämen. Rengöring och fukt alltså, babys!

Ok, skydd för huden!
Tyvärr är det inte bara solen som är skadlig... avgaser, föroreningar och elektrisk och magnetisk strålning är bara några.
Solskyddet är också helt individuellt... vissa behöver full styrka andra mindre... Jag gillar produkterna från Nivea...

jag använder oftast en högre solskyddsfaktor på näsan eftersom jag annars ser ut som Rudolf...hehehe...
Tänk bara på att smörja in dig en stund innan du går ut  i solen så huden hinner absorbera krämen.
Ett tips inför solningen! Köp en bra kroppsscrub. Scrubba hela kroppen innan du lägger dig i solen. Du får bort gamla äckliga hudceller och du slipper se grå ut. Upprepa 1-2 gånger  i veckan när du fått färg så behåller du brännan fräsch längre...

Jag kommer ta tillvara på alla bra tips jag fick in i tävlingen och skriva om dem framöver. Tack alla! Nästa gång skriver jag om mascaror som Jossan önskade och hårvårdsprodukter som Erika la som förslag!
Jag måste bara ge er ett helt annat tips! Om ni har kanal 9 så måste ni bara titta på programmet "Bills Food".
Ett helt fantastiskt matlagningsprogram av en australiensk kille. Underbart...
Puss hej!!

Kommentarer
Postat av: Angeliqa

Ooooooh vann jag?!?!?! Fan va kul ja vinner aldrig nått *leeeer*

Tack Carro Barro

2007-05-02 @ 23:41:10
URL: http://www.angeliqa.blogg.se
Postat av: Angeliqa

Ooooooh vann jag?!?!?! Fan va kul ja vinner aldrig nått *leeeer*

Tack Carro Barro

2007-05-02 @ 23:41:46
URL: http://www.angeliqa.blogg.se
Postat av: erika

rackans! vann inte :-(

Grattis annie-bunny

2007-05-03 @ 12:37:04
URL: http://erika81.blogg.se
Postat av: Josefine

haha.. jag får gråta mig till söms!

2007-05-03 @ 13:46:32
URL: http://www.josephines.blogg.se
Postat av: jessica

bra gummis skoj jag måste verkligen smörja in mig med cremer men är megggggggga dålig på sådant puss

2007-05-06 @ 20:45:25
URL: http://jezziee.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0