Jag är tagen!!!

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir ?tagna? ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information. Då börjar vi!

  1. Jag är märkligt förtjust i korsord.

Som en pensionär... jag vet. Men det intressanta är att när man löst ett par korsord på raken så märker man hur hjärnan vaknar till liv. Synnerligen bra hjärngymnastik!

Men det bästa av allt med korsord är att Andreas gillar det lika mycket som jag. På landet eller i båten finns det inget bättre än att dela en kudde och en håller i korsordet och en håller i pennan och så löser vi det tillsammans. Vi köper t o m ibland korsordstidningar.Då börjar vi alltid med det lätta och jobbar sen igenom tidningen och kör alltid fast i det svåra krysset. höööög mysfaktor med min älskade.

 

2.    Mitt självförtroende är ibland pinsamt bra.

       Jag vet inte var min självförtroende kommer ifrån. Men det är bra och starkt, det är ett som är säkert.
       Speciellt när jag lyckats med nåt riktigt klurigt på jobbet... ja då känner jag mig helt oövervinnerlig! Detta är ju inget man skyltar med direkt eftersom det är så sorgligt numera att ett bra självförtroende sticker i vissas ögon. Jag mår bra av det i alla fall och det är det viktigaste!

 

3.     Jag är en ständig optimist.

Det finns inget som inte har något positivt i sig. Ja okej då, mord och misshandel och tragiska sjukdomar för inget positivt med sig men ni vet vad jag menar.

Det finns människor i vår omgivning som ständigt ser det dåliga och tråkiga och som lätt tjurar till och blir arga. Vilket jäkla slöseri med energi, säger jag. Jag fattar inte hur man orkar liksom? Ta tag i livet och gå vidare, varför ska man slösa av sig själv på petitesser?

 

4.     Jag älskar djur.

Precis som Jossan skrev i sin utmaning att det ses som konstigt av vissa att inte gilla djur så gäller det samma för oss som älskar djur. Därmed inte sagt att någon av dessa åsikter är fel, det är inte det jag menar. Att jag har två katter och två hundar hemma tycker en del är märkligt...och "oh så trångt det måste vara?" och "oh så mycket smuts och hår det måste bli... och "oh så låsta ni blir?". Och? Mina djur är mina barn. Att säga att de är jobbiga och äckliga är en förolämpning mot mig och mitt sätt att leva. Att jag måste dammsuga ibland två gånger om dagen är ingenting mot vad dessa katter och hundar ger tillbaka i sin form av kärlek. Jag kommer alltid ha husdjur... mina föräldrar är likadana och jag antar att det är därifrån det kommer. Jag har väl tur som träffade en kille som är lika frälst i djur som jag är. Hehe..

 

5.     Jag tycker om att jobba som säljare.

Många, nästan majoriteten, skulle inte tycka om eller klara av att jobba som säljare. Nu är jag iofs ingen jobbig telefon-krängare men ett visst mått av tjat och ett ständigt glatt humör innebär mitt jobb ändå. Man får ta mycket skit av både kunder och andra men när lönen kommer och jag själv har påverkat min lön så pass mycket att jag är väldigt nöjd då är det värt det! Sen får jag ju träffa en väldig massa olika människor och har ett fritt jobb och det är ju fördelar som faktiskt betyder mer än pengar.

 
6.     Jag är en smink-junkie!

No shit, tänker ni nu. Jag vet inte var det började. Min mamma har alltid varit fin med smink och fixat hår och genomtänkta outfits. Jag älskade att klä ut mig som liten!

Jaja, jag har ett stort intresse och det är smink och skönhetsprodukter. Jag måste klämma, prova och inte minst köpa allt som väcker mitt intresse. Fasen, jag skriver ju t o m denna ganska ointressanta blogg om dessa produkter. Det är en hobby, oavsett vad vissa tycker, så det så! ;0)



Ni är tagna:
Lipgloss Bitch
Annie
Emilee


Kommentarer
Postat av: Emilee

Kul :) Jag jobbar också som säljare och ibland känner jag att jag inte är tillräckligt jobbig och gå på folk som man "ska" vara, men det är nog iof uppskattat från alla människor :)
Ska anta utmaningen senare!

2007-03-07 @ 12:00:02
URL: http://emilee.blogg.se
Postat av: josefine

härligt att du svarade på utmaningen! u go girli!

2007-03-08 @ 16:47:47
URL: http://www.josephines.blogg.se
Postat av: Malin

rolig lista:)

2007-03-10 @ 10:01:54
URL: http://mmalinas.blogg.se
Postat av: toker

Säljare är kul att jobba som, så länge man hittar produkter man kan stå för! Vad för typ av säljare är du?

2007-03-23 @ 11:38:09
URL: http://toker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0