Dags att vårda brännan och huden i värmen!

Jajemen.. det får man inte glömma...
Nu har jag turen att födas med en hud som tål mycket sol...jag bränner mig sällan, jag blir på sin höjd lite röd som sedan övergår till solbränna.
Att man ska vara noga med att använda solskydd, det vet de flesta och jag tror många är duktiga med det också.
Vad man kanske inte tänker på är hur man vårdar huden efter solning.

När jag var i Tallinn för tre veckor sen så bokade jag en kropps-scrub med eteriska oljor på hotellets spa.
Det var en bra scrub, inte den bästa, men vad kan begära för 150 kr? Jag blev  iallafall len som en babyrumpa och nyscrubbad hud ger den jämnaste brännan... glöm inte solskyddet bara på nyscrubbad hud...
Jag är en sucker för kokos-doft. Det vet alla som varit nära mig...jag är storförbrukare av Body Shops bodybutter i doften kokos...men jag har en ny favorit.

Hawaiian Tropic har ett kroppssmör med underbar kokosdoft som återfuktar helt lovely...

Deras nyhet inför våren är Beach Balm som sägs framhäva en vacker gyllenbrun nyans under solning. den innehåller aloe vera som min hud tycker så mycket om! Återfuktar effektivt under 12 timmar och innehåller ingen SPF. Båda produkterna går på ca 100 kr och Hawaiian Tropic finns bl.a. på välsorterade Åhléns varuhus och www.eleven.se
 

Okej okej... detta är ingen modeblogg men ibland så ser man ju helt fantastiska saker som man bara måste dela med sig av!
Dessa halsband finns på www.accessora.se och kostar ca 650 kr.... men man kan väl få drömma att man fick ett tukost, och ett cerise... och ett grönt .... och ett...



Kommentarer
Postat av: Josefine

haha.. du är rolig du! dröm på o tipsa andreas ni har ju 1 årig förlovningsdag snart! puss

2007-06-12 @ 20:29:06
URL: http://www.josephines.blogg.se
Postat av: PB

Tack vännen för grattishälsningen!
Ja vore kul att ses snart var såååå längesen.
KRAM

2007-06-13 @ 17:57:21
Postat av: Beata

Oh fy fasen, de oxå!! Hageby ska ju med utöka! Det är grymt kul det här =)
Underbara halsband!

2007-06-14 @ 12:02:36
URL: http://beatas.blogg.se
Postat av: jessica

sååååååååå länge sedan gumman vi måste verkligen höra ska ta tag o ringa dig i morgon många kramar

2007-06-19 @ 21:42:42
URL: http://jezziee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0