Trött och förkyld... men lycklig ändå!

Så kan man sammanfatta hur jag känner mig just nu...

Jessica och jag var riktigt duktiga förra tisdagen och kämpade på med vår spinning efter juluppehållet. fasen vad vi svettades... På natten mot onsdagen vaknade jag och var sååå varm och svettades som en gris, jag som alltid fryser när jag sover...
På onsdag morgon var förkylningen ett faktum, och ingen lindrig sån heller. Och jag som skulle åka på rolig kick-off på fredagen till lördagen med nya jobbet. jag fick avboka körlektion och allt och bara koncentrera mig på att kvickna till.
Vi åkte till Rimforsa Strand och lyssnade på väldigt bra föreläsare, som mest talade om att finna sig själv och att vara rädd om sig själv och att detta var den första dagen i våra nya liv! Man blev väldigt gripen och på lördagen fick vi skriva "Brevet till mig själv". Ett brev som innehöll alla mina egna och personliga mål och önskningar som man ska ha sett till att uppfylla innan den 31 december 2007, för då... då har föreläsarna tagit hand om breven tills dess och postar dem till oss eftersom vi skrev våra hemadresser på kuverten!! spännande och en fin tanke...

Och jag måste ju bara berätta om utmaningen på fredagskvällen innan vi klädde upp oss och åt middag...
Vi GICK på glödande KOL!! Fatta hur varmt det är!! Men med ordentligt koncentration och fokusering så gick det med och det kändes bara lite ljummet under foten...

Jag utlovade recension av två produkter i förra inlägget...
Först och främst:
Benefit Dallas
Precis som jag trodde var detta ett underbart och fantastiskt rouge som bara fick kinderna att se helt rosiga och friska ut! Värt varenda öre även om jag inte kommer berätta här vad det kostade för då tror nog en del att jag är galen!!

Smashbox Antishine
Denna gång var leveransen från eleven.se helt overkligt bra och denna produkt hindrar verkligen näsan och pannan att glänsa! En produktbeskrivning som faktiskt stämmer...
Det enda obehagliga är väl att när man väl applicerat krämen så känns huden stel och nästan som lera en liten stund men när produkten väl gått in i huden blir det perfekt!


Ja du Jossan... du undrade vad allas kall är här i livet och jag har funderat lite på vad just mitt kall är.
Och efter helgen med alla dess insikter den förde med sig så har jag kommit på det.
Mitt kall är att först och främst göra mig själv lycklig. Sedan blir det att göra alla som betyder nåt för mig lyckliga och se till att de mår bra.
Jag kan tänka mig att jag framstår som ytlig och fjollig med mitt stora intresse för smink, kläder och utseende men det är bara en "hobby" precis som fotboll, teknik m.m är för andra.
Men utan lycka betyder det materiella ingenting, tro mig det vet jag!

Att jag skulle vara en fjolla är i och för sig en missuppfattning jag fått bära med mig under många år, speciellt från klasskamrater från högstadiet, för när alla andra var hormonstinna och deppiga och passionerade som tonåringar så var jag lika glad och positiv som vanligt! Jag var nog en väldigt lättuppfostrad tonåring, enligt mina föräldrar iaf...
För det vet ju alla; man kan inte vara gullig, snäll, tänka på sitt utseende och vad man har på sig och SAMTIDIGT vara smart och ha mål i livet... ( observera min ironi...)

Så jag har nog ett till kall i livet. och det är att se till att alla vet att man kan vara en väldigt kvinnlig person utan att vara vare sig förtryckt och ha sämre lön. Alla borde väl förstått att man kan vara "utseendefixerad" och ändå tro att kvinnor är lika starka som män och ändå vara feminist.. vad det nu är... ordet feminist har ju lika många tolkningar som det finns kvinnor.

Nu ska jag ta hand om mina små hundar och mig själv! haha...
puss hej!

Jossan, jag och Stina


Kommentarer
Postat av: jecka

helt rätt carro gooo girl =) ditt kall är verkligen det och du är toppen på det love you girli krya p å dig pussi massor

2007-01-17 @ 20:57:49
URL: http://jezziee.blogg,se
Postat av: jecka

helt rätt carro gooo girl =) ditt kall är verkligen det och du är toppen på det love you girli krya p å dig pussi massor

2007-01-17 @ 20:57:51
URL: http://jezziee.blogg,se
Postat av: Josefine

u go girl.. haha.. jag trodde ju jag skulle få sjuka svar som kall på livet men du var ju seriös.. ja jag får väl skriva en seriös blogg jag med ngn gång snart om mitt seriösa kall i livet.. ganska likt ditt faktiskt.. puss vännen o ses på lördag

2007-01-17 @ 21:19:14
URL: http://www.josephines.blogg.se
Postat av: Malin Eklöf

jag tycker din hobby är helt perfekt. Hur skulle jag annars lyckas hugga mig igenom djungeln av smink eftersom jag inte har någon koll!!! Du och Emma Lindén är mina ankare i denna fråga. Tack, tack, tack!

2007-01-18 @ 09:18:10
Postat av: Anonym

hej skrutt. vad roligt att du kom upp!!!! :-)
vilken härlig blogg att läsa. Mer lycka åt folket.

puss på dig goding!/Erika

2007-01-18 @ 13:01:24
Postat av: Caroline

ja Jossan, nu vill vi veta vad ditt egentliga kall är!

2007-01-18 @ 13:07:04
Postat av: Sara

Hej! Sökte recensioner för smashbox anti-shine. Jag har nämligen jättefet hy och min hy blir blank bara någon timma efter att jag tvättat ansiktet. Brukar använda en kräm för t-zonen från apoteket att ah under founadtionen men den funkar inge bra:S Tänkte höra om du själv har mycket fet hy och hur länge håller den borta det blanka? Hela dagen?

2008-02-27 @ 17:38:08
URL: http://santapola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0