Söndagens inköp...och veckan som kommer!

Idag tog jag en sväng ner på stan... huvudsyftet var att hitta något att ha på mig på konferensen/kick-off nästa helg på Rimforsa Strand med nya jobbet. Kolla in på www.rimforsastrand.se ... verkligen fint ställe. Enligt informationsmailet skulle man vara finklädd till middagen, klänning/kjol och kostym var det som gällde. Jahopp, ut och leta en topp då till min svarta snäva kjol... och jag hade världens tur! På Vila hittade jag världens finaste svarta tubtop men svart sidenband och nedvikna spetskanter vid övre och nedre kanten! Och halv priset dessutom! Ett riktigt fynd för 150 kr alltså! Tänker mig kjol, topp och svarta kilklacksstövlar, lite ljusare hår (ska göra slingor imorn hehehe....dumma jag) och så grönsotig ögon-makeup och bleka blanka läppar och rosiga kinder! Älskar att göra mig fin!

Men som den sminkjunkie jag är så blev det självklart en tripp på Kicks. jag behövde ett nytt puder, slog sönder mitt fina nya häromdan, och eftersom plånboken kändes för liten för make up stores Wonder powder för 395 kr så tänkte jag prova nåt nytt. Jag hittade ett Rimmel compact antishine powder för 105 kr. Värt att testa iallafall! Återkommer om det var prisvärt eller bara dumsnålt...
Självklart styrde jag mina steg mot make upstore också... hittade ytterligare en ögonskugga... Microshadow i nyansen Moonstone...Microshadows innehåller mycket pigment och ger en hållbar färg som jag gillar och finns i alla tänkbara nyanser! De innehåller också ämnet Triclosan, som dödar och moverkar bakterier runt ögat. Bra tanke där, eftersom ögon-makeup och dess redskap är riktiga bakteriehärdar... Det tänker man inte på eller hur? Bläääk...
så här ser den ut iallafall:   

Nästa vecka nångång kommer ett par "recensioner" på följande produkter:

Benefit Cosmetics (som för övrigt är mitt ABSOLUTA favoritmärke) Dallas powder.
Ska ge härligt rosiga och "frisk luftiga" kinder!


Smashbox Anti-shine som är en slags primer att använda under puder eller foundation.
Man masserar in krämen på de ställen i ansiktet som glänser och är blanka och förhoppningsvis, om beskrivningen av produkten stämmer, så har man en matt yta hela dagen!


Just nu använder jag Cliniques Pore-minimizer T-zone control som funkade utmärkt i början men nu verkar det fanken som huden blir resistent mot formulan och oljar till sig ändå... inte bra eftersom den var så dryg och bara kostade 169 kr! dags att prova nåt nytt då!

I veckan som kommer ska jag först vara ledig imorn, med betalt! mitt nya jobb är för härligt! haha nä skämt åsido...tisdag blir det veckomöte i Linköping och jag får min dator och telefon så jag kan börja kommunicera!!!
Onsdag blir det dragning hos en kund, torsdag är det information för oss nya på jobbet.
Fredag lördag är det som sagt konferens!
Mellan allt detta ska jag hinna med körlektioner och träning också! Nu börjar ni vara nyttiga igen eller hur Jess?
Nu ska jag stoppa i lite ny musik i min mp3-spelare!
Puss hej!

Kommentarer
Postat av: erika

Åh så fin du kommer bli goding! Måste du ju ta bilder!!!! hihi
Jag vill med ha samma intresse! :-)

kram o puss erika

2007-01-08 @ 13:50:53
Postat av: jossan

hej på dej sminknörd.. du är fan sanslös.. haha.. syrran hälsar att du är tokig som håller på med detta.. egentligen är vi nog bara avundssjuka.. haha.. puss på dej

2007-01-08 @ 20:11:18
Postat av: Josefine

jag vill läsa en ny blogg!! puss

2007-01-16 @ 22:04:28
URL: http://www.josephines.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0