Allergi!!!! Och så vårens make-up trender!

Hmmm.... jag är aldrig allergisk mot nåt...jo förutom lite lite pollen-allergi på vårkanten, men annars helt problemfri. Tills ikväll!!!
I förra inlägget skrev jag om ett läppglans/plumper som jag skulle prova. Det heter Taberco Naked Kiss Plump... jag beställde en såååå fin färg och den fick jag hem idag. Genast skulle det provas så jag gned in ordentligt med glans på läpparna... det började stickas. Ingen fara, tänkte jag, det ska det göra med plumpers. Det stack ännu mera... sen började det brännas. Och svida... vid det laget hade det gått ca 15 minuter. Jag tittade mig i spegeln!!!! Ve och fasa! Jag hade fått en allergi-chock! Det värsta var att nu började det sticka i halden också... HJÄLP! Som tur var, la sig det ganska fort och jag tror att jag överlever kvällen- Så här snygg blev jag iallafall när jag torkat bort allt klet... en snygg RÖD och svullen halvcirkel täcker hela hakan plus en bit ovanför överläppen.

 

Och med detta sagt, så kommer jag i nästa inlägg visa före och efter bilder på mina favvo-plumpers som man faktiskt inte blir allergisk av!

Och så till vårens trender inom makeup! Nu vill jag ha nåt roligare att tänka på än min svidande haka!

Metallic-ögon!
En av vårens stora trender är metallic ögonskuggor. Ska du måla ögonen i vår så ska det vara med en rejält skimrande och gnistrande ögonskugga. Allt från glänsande eyeliners till silver och guld ögonskuggor funkar! Min favvo ögonskugga, Paradise från Makeup Store, är ett strålande exempel på grön metallic.


Markerade ögonfransar!
Ingen kunde bli gladare än jag när jag läste detta! I vår ska fransarna vara markerade och sotsvarta, och är man lite vågad så satsar man bara på de övre fransarna och kör gärna lite lösfransar i yttre ögonvrån för att förstärka. Inget för mig det där bara med överfransarna... jag ser alldeles för trött ut när jag låter dem vara!

Dockansikte!
Finaste looken i vår måste vara dockansiktet. Ljust och naturligt målad hy, inga puderkakor här inte, rosa kinder och läppar och ett naturligt vågigt hår till detta... ahh som en liten docka. Synd att man själv inte kommer passa i denna look, men jag tror alla naturliga blondiner kommer se riktigt dock-söta ut!
  Bilden kommer från www.eleven.se

Nu till nåt helt annat... jag har äntligen köpt och fått upp en ny hylla över matbordet!
Det blev en vacker ekhylla med tre plan... ser ut så här!

Jag är helnöjd! Jag hade tre Ittala ljuslyktor (som de två på bilden) men den tredje gick i kras när de trillade ner... Blev ganska bra med de vita högst upp ändå...

Jahoopp. Då var måndagkvällen snart avklarad! Bara fyra dagar kvar till helgen då... imorn ska jag och Jessica ge oss på spinningen igen, onsdag blir det pilates, torsdag ska jag till IKEA med svärmor och fredag bara lugn och ro. För på lördag blir det först en tur till Stcokholm för min systerson Wilmers dop.
Och på kvällen är det fest med mina tjejer!! can´t wait... det var så länge sen vi festade allihop tillsammans ju!
Som en liten önskning så här på slutet så skulle jag vilja att alla ni som brukar kommentera, och även ni som inte brukar det, ja alltså alla som läser det här..
Jag vill veta vilka just era skönhets-favoriter är! det kan vara allt från hudkräm, Lypsyl....hrmm Jossan, hehe, smink, hårspray... you name it! Allt som ni använder för att bli så där riktigt bootylicious som bara ni kan vara!
Puss hej!

Kommentarer
Postat av: Josefine

haha.. ja du handkräm o lepsyl är mina enda droger.. men så är jag ju inte så jävla snygg heller.. snygg hylla!! puss på dej

2007-01-29 @ 20:31:23
URL: http://www.josephines.blogg.se
Postat av: jessica D

MIN ÄR HELT KLART MASCARA över lever inte utan det och går MYCKET SÄLLAN utan, men vad är din? lip grej`? skre du de? träning i morgon skojsigt

2007-01-29 @ 21:24:30
URL: http://jezziee.blogg,se
Postat av: erika

hej skrutt!
Min favo är helt klart bronze-pudret. Utan den skulle jag se blekare ut. Och sen är ju aldrig ett riktigt fint lip-gloss fel. Ett rent måste helt enkelt :-)
Puss på dig!

2007-01-30 @ 09:25:25
Postat av: Caroline

Mina grejer är helt klart läppglans och concealer.. utan det ser jag döende ut. Och så ett riktigt bra kroppsmör, typ Body shops. Och Jossan, du är visst snygg.. inga blygsamheter här nu heehee.. Alla är snygga på sitt sätt.

2007-01-30 @ 13:14:17
URL: http://santacarolina.blogg.se
Postat av: Josefine

alla är snygga på sitt sätt.. snygg räddning.. haha

2007-01-30 @ 19:39:43
URL: http://www.josephines.blogg.se
Postat av: Caroline

Ja men alla ÄR ju snygga på sitt sätt! Just det, Cliniques 3-steg kan jag inte heller vara utan.

2007-01-30 @ 21:04:01
URL: http://santacarolina.blogg.se
Postat av: Emilee

Vilken härlig hylla!

2007-01-31 @ 17:32:48
URL: http://emilee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0