Tips från The Body Shop

Till min stora glädje fick jag ett presentkort av Jossan och Sadde i födelsedagspresent!! Woohhooo, som Homer Simpson skulle ha sagt...
Tänkte visa vad det blev för inköp i söndags. Ja jag kunde hålla mig hela 15 timmar innan jag använde presentkortet...*s*
En st White Musk Edt... jag kan helt enkelt inte vara utan den gamla 80-talsdoften!! Den gör sig bra på mig liksom...

Det blev även 2 stycken Body Butters, en coconut och en strawberry... doftar ljuvligt och huden blir silkeslen!!

Tack till er båda för en mycket uppskattad present!

Och som den lyhörda bloggare jag är så har jag nu forskat lite kring mäns skönhetsvård. haha..
En sak som jag har konstaterat, iofs så visste jag det innan, det är att män behöver skönhetsvård men i det homofobiska samhälle vi lever i så har det på nåt sätt blivit lite "bögigt" med killar som vårdar sitt yttre för mycket.. folk kunde inte ha mer fel!
Visserligen är mäns hud lite tjockare och tåligare än vad kvinnors är MEN det betyder INTE att killar ska tvätta ansiktet med duschkrämen eller inte smörja in ansiktet efter rakning.
Det finns en anledning till varför vår generation kommer se unga ut mycket högre upp i åldern än vad t.ex våra föräldrar gör. Vi har hudkrämer som återfuktar, ansiktsprodukter anpassade efter ansiktets känsliga hud, vi peelar huden osv... Samma sak gäller med våra tänder. Vi kommer få behålla våra tänder långt upp i åldern och slipper kanske t om löständer eftersom vår tandvård har varit väldigt omfattande ända sedan vi var barn... jaja det var en parentes.

Jag började med produkter från Body Shop. jag vet sadde, du gillade det inte riktigt med de gör verkligen bra grejer och de testar inte på djur... nästa gång ska jag skriva om några andra märken som du kanske gillar bättre.

Först ut har vi en produkt för era fötter!
Hemp Foot Protector                                                                
En kräm att smörja in fötterna med när de känns varma och trötta, när man stått upp för mycket en dag t.ex eller haft varma skor på sig en hel dag. Innehåller glycerin och lanolin som är naturliga återfuktare och gör fötterna lena. Mer fina mans-fötter vill vi se! eller hur tjejer??

For Men Face Wash           

Tvätta aldrig ansiktet med tvål! Tvål är alldeles för starkt och torkar bara ut huden. Och vad händer då? Jo huden producerar mer fett och talg vilket leder till mer finnar och orenheter. Man tror att huden blir ren men den blir egentligen bara mer smutsig.

Produkten innehåller menthol för en fräsch känsla efteråt.


For Men Razor Relief                 
Ok, killar, ni har tvättat ansiktet, sen kommer hyveln fram. Ibland är det inte skönt efter rakning.. lösningen är INTE att klappa in after shave med alkohol i ansiktet. Jag fattar inte hur man kan utsätta sig för det, det gör ju ONT! Använd istället denna kräm att smörja in ansiktet med.
Den innehåller menthol och vitaminer för att minska blämmor, rödhet och den där brännande och kliande känslan. Sägs dofta gott också!

Så där då... mina första tips om kill-produkter. Mer kommer som sagt.
Så var denna födelsedag snart slut den med... hela 27 år har jag hunnit med att bli...
Nu är det  dags för en dusch och sen sängen. har en lång dag framför mig imorn med förhoppningsvis lite bra avslut.
Puss hej!


Kommentarer
Postat av: Erika

åååh vilka bra tips gumman!!!!

fotkrämen kommer jag investera i samt krämen till efter rakningen. Borde ju kunna vara bra åt båda killar och tjejer? Eller vad tror du?!

Puss sötis

2007-02-22 @ 10:28:08
Postat av: sadjad

Härligt Carro...ja mer bögprodukter åt folket. Hoppas på fler tips för oss "pojkar". Kram

2007-02-22 @ 12:30:38
Postat av: Josefine

haha visste att my love skulle bli glad av dina tips.. trots att det var bodyshop.. puss

2007-02-22 @ 14:26:18
URL: http://www.josephines.blogg.se
Postat av: Caroline

Erika: Klart du kan använda produkterna fast du är tjej. Det enda som kanske känns störande är väl att doften är lite maskulin...men det dör man ju inte av eller hur? kram

2007-02-23 @ 23:28:42
URL: http://santacarolina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0