Make-up kurs i födelsedagspresent!

Nu fyller jag i och för sig inte år förräns nästa vecka men jag fick en underbart kul present lite för tidigt av Erika och Jessica!
Ett presentkort på make-up kurs på Make up Store!!! HURRAAAAA!!!
Jag har gett bort flera såna själv i present men aldrig gått på en själv men idag på eftermiddagen var det dags!
En väldigt trevlig tjej vid namn Malin tog hand om mig och visade och berättade om många tips och knep för att lyckas bättre med sminkningen. Jag kände att jag mest behövde hjälp med att hitta en bra och lämplig make-up bas för min hudtyp som ganska lätt kan olja till sig på näsan och pannan.
Som den sminkjunkie jag är så visste jag redan nästan allt om rengöring och grundande som Malin berättade om, men det var väldigt intressant att byta åsikter med nån som är lika insnöad... hehe..

Så här blev resultatet efter en timmes sminkande... Hon gick loss med ganska mycket ögonskugga som ni kan se... hmm... snyggt till fest men absolut inte till vardags... drog lite blickar till mig kan säga klockan fyra på eftermiddagen på väg till bilen.. full partaj-sminkning...

 
Ja jag min första tanke var: Herregud, en transvestit!
men det var ju bara lilla jag...
Så här är resultatet efter ett par timmar och med ett ljusare läppglans:

 
Ja bättre faktiskt... man ska inte ha för markerade läppar till så sotig ögon-make...
Sambon tyckte det var fint, men som alla killar säger så ska man ju inte ha för mycket spackel, och det har de väl delvis rätt i. Men han måste ändå tyckt att jag var fin för jag fick genast en massa pussar så att läppstiftet nästan försvann... hehe
Jag är iallafall jättenöjd och jätteglad för min present!! Tack tjejer!!!

För presentkortet och.. hrrrm, lite pengar till så valde jag en foundation, wonder powder (mineral pudret som jag sneglat på lääänge), en eyeliner i kakform med pensel till och en vaniljfärgad ögonpenna!

Så, nu vill jag veta vad NI tycker! Frågan är:

TRANSA eller GODKÄNT??
Puss hej!

Kommentarer
Postat av: Anonym

tycker att det var skitsnyggt.........puss

2007-02-12 @ 20:21:47
Postat av: erika

helt klart SKITSNYGGT!!!! Jättefint på dig snuttan!
Kul att du blidde nöjd. Puss

2007-02-13 @ 09:24:37
Postat av: Angeliqa

Du e som alltid skitsnygg, watta babe =)

2007-02-13 @ 14:02:08
URL: http://www.angeliqa.blogg.se
Postat av: jecka

Du är ju alltid snygg carro ! Toppen puss

2007-02-13 @ 15:33:57
URL: http://jezziee.blogg,se
Postat av: Anonym

Jättefint! :)

2007-02-13 @ 22:12:19
Postat av: PB

Sista inlägget var frå mig ;)

2007-02-13 @ 22:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0