Vi reder ut Asos.com ... och så min nya kamrat!

Ja, vi tar och reder ut asos.com direkt. Jag fick ett par frågor om just asos efter förra inlägget.

Jag beställer ofta från Asos. Betalningarna är säkra, och man betalar direkt i kassan med sitt betalkort. För att kunna handla måste man skapa ett konto och det är inga konstigheter.
Frakten uppdateras direkt i varukorgen innan man klickar "Place Order". Det betyder att man aldrig får en obehaglig överraskning när det gäller kostnaden för just frakten. Lägsta fraktkostnad är 67 kr, och det känns ju helt ok för en leverans från England.
Leveransen går hiskeligt fort, t o m i jultider. Det längsta jag har fått vänta på en order är 6 dagar. Alltså 6 veckodagar, inte arbetsdagar.

Kort och gott, det är en jättebra site med snabba leveranser och smidigt beställningsssystem. En av mina favoriter både när det gäller kläder och skönhetsvård.

Igår landade en ny liten kompis i sminklådan:

Smashbox Eye Shadow Trio i nyansen Headshot.
image234
Eyeshadow Trio´s innehåller en highlighter, en bas skugga och en konturskugga.
Skuggorna är matta men blandar sig ypperligt med varandra och ger ett mycket bra resultat.
Jag har provat den idag och återkommer med en bild när jag vant mig lite vid den.
Finns på www.eleven.se och kostar 275 kr.
Puss hej!

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Snygga färger på skuggorna! Ser fram emot bilderna!!

2007-12-06 @ 17:06:48
Postat av: Josefine

Snygga färger!

2007-12-06 @ 18:51:44
URL: http://pinkgrapefruit.blogg.se
Postat av: Mia

Tack för informtionen! Och fint köp du gjort!

2007-12-07 @ 09:01:29
URL: http://fafangan.blogspot.com
Postat av: också creme-idiot

jadu, jag beställde bl a ögonskugge primern från Urban decay som alla pratar om. Har VERKLIGEN höga förväntnignar på den nu!!! Den har ett hett rykte att leva upp till. Ska tydligen gör under för ögonskuggornas hållbarhet. Undrar om den kan koka morgonkaffe också...? :) Beställde också paket med ögon/läppkräm från samma märke som du rekommenderade hand/fotkräm. Sjukt billigt! Tror det var något läpptjafs också. Måste bara tipsa dig om en uuuunderbar kräm, nämligen ingefärkrämen från Origins - Ginger souffle tror jag den heter. Du luktar godis-ingefära hela dagen/natten/kvällen osv. Dessutom måste jag få glänsa lite extra: Min underbare make reser mycket och presentar mig nästan alltid med någonting från min önskelista (Kosmetika mm) Nu senast fick jag paket med tre underbart söta lip gloss från just Origins. De luktar pepparmint, är i små tuber, men har ändå applikator! Helt bedårande. Justa färger också. Var bara tvungen... Ha en bra dag!!!

2007-12-07 @ 11:59:17
Postat av: också creme-idiot

glömde ju kommentera din nya skugga; Verkar vara helt mina färger. Längtar efter att få se dem på dig "live". VILL HA! Vad beställde du mer från Eleven?

2007-12-07 @ 12:01:03
Postat av: också creme-idiot

Ja, det var bara jag igen. Vill ha Urban Decays ögonpennor. Någon som vet var jag ska beställa dessa billigast? Fanns tidigare i "Travel size", där man fick många pennor fast i mindre format. Kan inte hitta detta paket någonstans längre. Har sett någon som hade, men jag kanske är snål, för jag tycker det blir så dyrt med all frakt som tillkommer... Någon som har bra tips? Och har ni erfarenheter av dessa pennor? Ni som leder mig rätt i denna djungel: Santa Carolina, Sminkan, Rocket queen... med flera.

2007-12-07 @ 12:05:02
Postat av: också creme-idiot

Idag är jag hemma och är sjuk, därför jag inte har annat att göra än att sitta vid datorn... Såg på någon blogg att du beställt dusts från Body needs. Vad är detta för site? Vilken adress? Kan inte hitta någon sådan... Blir ju nyfiken... Kan jag ha missat någonting?!

2007-12-07 @ 13:19:51
Postat av: SantaCarolina

Också creme-idiot: Vilken underbar man du har då! Är han till utlåning nångång? haha... Urban Decay har jag inte så mycket erfarenhet av tyvärr...kanske någon annan kan svara?
Siten heter www.thebodyneeds.com
och man kan beställa generösa prov på Mac pigment. Tar en dryg vecka i leverans. Jag fick mina idag såg jag på lunchen så jag ska komma tillbaka ikväll med första rapporten! kram kram

2007-12-07 @ 13:30:26
Postat av: också creme-idiot

Tyvärr vill jag inte låna ur honom ;) och han har ingen ledig bror heller... Då kanske jag inte ska berätta vad jag fick av honom förra månaden, när han skulle resa iväg till asien? -Diors "detective chic" tror jag den heter. Palett med sex urfina ögonskuggor! Har sedan innan fått samma palett fast med läggfärg, samt highlighter/skimmer puder i samma serie. Jag var förresten inne på Thebodyneeds och tittade, visst var proverna billiga, speciellt om de är generösa, men jag tycker frakten är jättedyr, nästan 50% av vad jag handlar för... eller är det jag som är totalt koko?!

2007-12-07 @ 14:00:19
Postat av: SantaCarolina

Nja, jag tycker frakten är ok på The Body needs. Det blir ju ändå inga stora pengar i slutändan eftersom pigmenten är så billiga.

Oh, Dior palett. exakt vad jag önskar mig av Andreas i julklapp!

2007-12-07 @ 15:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0