Prov-make med Mac...

Igår gjorde jag en ganska snygg sminkning i röda och svarta nyanser med tre av pigmenten från Mac.
Givetvis hade min kära Andreas snott med sig kameran till skogen så inte blev det nåt fotobevis inte...jo i mobilen men det blir så kassa bilder.

Imorse ... då blev det en guldig och brun skapelse istället och då fanns kameran hemma!
Jag använde Lily White som highlighter, Gold Mode på hela ögonlocket och suddade med Chocolate Brown i yttre ögonvrån...
Hur gör ni egentligen när ni fotar era ögon? Sminkan och Rocketqueen?? Era bilder blir så fina, men mina bilder ser man knappt sminkningen på? Suck...
Ni får avgöra av det lilla ni ser...

image237

Till höger det  färdiga resultatet innan jag åkte till jobbet.

Jag gillar Mac´s pigment. De är lite grova i själva kornen, men smälter bra på huden och är extremt lätta att jobba med. Eventuellt nedfall på kinderna, som tidigare var mitt stora problem...hihi, är lätt att borsta bort och lämnar inte det minsta spår efter sig.
Ja, jag känner mig ganska nöjd. Nu återstår bara att se hur hållbara de är en hel dag när det regnar oavbrutet ute.
Ha en bra måndag allihop!
Puss hej!


Kommentarer
Postat av: Mia

Åh, otroligt fint! Glittrar lagom! Och färgerna är jättefina!

2007-12-10 @ 09:55:24
URL: http://fafangan.blogspot.com
Postat av: Sminkan

Vad söt du är! Duär verkligen fin i dina nya skuggor också. Blir avundsjuk på dina färger, speciellt dina bruna ögon...

Vad gäller fotograferingen så tar jag bilder med macro-läget på kameran, alltså det läge som är till för extrema närbilder. That's it. Jackie_Daniels tar också bilder som är tok-bra. Hon och RQ har väl samma kamera? eller fantiserar jag nu? Lite ligger nog i utrustningen vad gäller skärpa och färgåtergivning.

2007-12-10 @ 16:30:56
Postat av: SantaCarolina

Mia: Tack! Gillar brunt!

Sminkan:Oh, vad gullig du är då! Ahaa...Macro alltså? Det måste jag hem och kolla på kameran.

2007-12-10 @ 16:46:38
Postat av: Anonym

Hej Carolina!

Vad roligt att du tänker titta och tack för din varma kommentar :)
/ G

2007-12-11 @ 00:10:55
URL: http://sjukdom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0