Kylie Minogue Sweet Darling

Jajemen, jag har hittat en ny doft-favvo!
Min tripp till lilla Gnosjö förra helgen var trevlig på alla sätt, men det finns en sak som är extra bra med Gnosjö.
Det är löjligt billig  shopping där. Nu finns det bara två butiker med kläder och smink och den ena heter Zeb&Sofi.
Ägarinnan till butiken är så pratglad att man nästan aldrig kommer därifrån men det är bara kul!

Av någon märklig anledning har hon sjukt låga priser på parfym, Max Factor och Maybelline.
Jag hittade en blivande storfavorit i parfymhyllan:
Kylie Minogue Sweet Darling!
image231

Doften är härligt pudrig och söt och påminner en del om Miss Dior Cherie.
Vet ni vad jag fick betala för en 30 ml flska edt och en body lotion? 179 kr!!

Löjligt billigt...
Om nu doften är underbar så är flaskan desto värre. Fråga mig inte vem som fått äran att designa den, men ska man döma den efter utseendet så skulle den lika gärna kunnat stått på en hylla på HM.
Flaskan och tuben känns billiga, plastiga och fula helt enkelt.

Jag var inne på Facebook nyss...Vet ni vad som är så irriterande?
Personer som väljer att "låsa" sin profil för dom som inte är deras vänner. Vad är det som är så hemligt? Vill man inte exponera sig på nätet så ska man väl kanske låta bli ställen som Facebook helt och hållet?
Jag letade efter en gammal kompis nyss. Hans efternamn är Andersson och det finns ju ett par som heter Andersson om man säger så... I sökningen får jag då upp ett par som låst sin profil. Och då blir ju profilbilden så liten att man omöjligt kan se OM det är just han jag letar efter.
Jag kanske tänker helt fel... men det är irriterande!

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan åka på julmarknad med mamma, syster och Cornelia på Löfstad slott. Det ska bli mysigt!
Puss hej!

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Kul med en ny doftfavorit! Bra pris också! Alltid roligt att göra ett kap!

2007-12-02 @ 15:00:13
Postat av: C

Min profil är låst just för att jag ska kunna dela med mig mer information till mina vänner. Hade profilen varit öppen hade jag hållt den mer ytlig och trist.

"poka" alla killar du misstänker är din kompis. Då ser du sen om du hade rätt eller fel när/om han pokar tillbaka.

2007-12-16 @ 16:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0