En Sminkjunkies bekännelser...

Jag har en sak att bekänna... jag har alltid varit en fashionista. Min mammas intresse för kläder smittade av sig redan när jag var liten och det höll jag kvar vid.
Men jag är ingen fashionista längre. Jag är en Sminkjunkie! Och äntligen har min älskling förstått att shopping och skönhetsvård visst kan vara ett intresse, eller kalla det hobby om du vill, men det tog tre år för honom att förstå.
Så... kära Jultomten (Andreas) jag önskar mig följande från www.eleven.se (som för övrigt måste vara världens bästa webshop!) :

The Lift ansiktskräm. Den inte bara återfuktar, den ger ett "glow" (kom inte på nåt bra ord på svenska) som får huden att fullkomligt gnistra!



Blinc heated ögonfransböjare! Jag VET! det är hur töntigt som helst med en uppvärmd ögonfransböjare men nu vill jag ha en sån!


Benefit Bathinas Touch me then try to leave Cream. Namnet säger ju allt om denna kroppskräm.


Burt Bee´s Peach Pore Scrub. En ansiktsscrub som sägs rengöra porerna på djupet och motverka acne. jag har ansiktsmasken i samma serie och den gör underverk med hyn! Bara att komplettera med denna då...


Så där då!
Sitter här, nyss hemkommern från stan, med min proteindrink och apelsin. Jag har tränat och köpt julklapp till kvällens middag på O´learys med tjejerna. Helst av allt hoppas jag att jag vinner min egen julklapp för den skulle se helt fantastisk ut i vårt vardagsrum. Den turkosa vasen jag köpte igår ska få en plats i vardagsrummet med... på den nya tv-bänken i ek som jag beställt... Kan ju liksom inte ha en ny TV i januari utan en ny bänk till... *s*
Passade på att smita in på Rum&Interiör när jag ändå var inne i butikerna... Gå dit, säger jag bara. Så mycket snyggt har de nog aldrig haft i butiken förr och jag fastnade självklart för en mindre hylla i oljad ek som skulle passa perfekt ovanför köksbordet (istället för den fallfärdiga Lack-hyllan, ni som sett den vet) och på hyllans tre plan skulle mina tre gråa ittala stå...
Och vad har hänt när jag kommer hem då, ironiskt nog? Jo Lack-hyllan har rasat ner, släppt helt och hållet från pluggen, och landat mindre bra på julstjärnan och ljustaken som stod på bordet. Lyckligtvis klarade sig bordet och Ittala-lyktorna sig...
Blir nog att köpa den där hylla på Rum&Interiör efter lön när alla julklappar är färdighandlade... shit så väggen ser ut nu...

Jag är mycket förtjust i vackra saker. det kan vara ljusstakar, hyllor, kuddar, sängkläder, skålar.. ja allt som är estetisk tilltalande för ögat.
Jag hade tänkt avsluta detta inlägg med två bilder, dels på den rosa Marimekko-skålen i sovrumsfönstret och dels asken i glas och silver som jag förvarar mina "oäkta" smycken i...
Men eftersom min sambo har snott med sig kameran till skogen så får jag göra det nästa gång..
Nu blir det duschen och sen middag, som sagt!
Puss hej!

Kommentarer
Postat av: Josefine

oh jag vann din julklapp!! lycklig! puss

2006-12-17 @ 20:13:42
URL: http://www.josephines.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej! Välkommen in i bloggosfären får man väl säga då :) Kommer bli kul att hänga här, det märker jag ju direkt.

2006-12-17 @ 21:44:26
Postat av: Anonym

oj sorry, nu blev det visst anonymt här. Det var LipGloss Bitchen som skrev det där förra.

2006-12-17 @ 21:45:24
Postat av: Josefine

hello igen.. du måste skriva in vem det är som skickar så man vet! puss

2006-12-18 @ 07:58:21
URL: http://www.josephines.blogg.se
Postat av: jecka

himla skoj tant att läsa dig blogg. jag har ju med blivit galen i smink har du smittat mig? höres på telefon i veckan puss

2006-12-18 @ 12:34:45
URL: http://jezziee.blogg,se
Postat av: Annie

Blinc heated ögonfransböjare = värdelös, fan ja blev så besviken hehehe
Finns även en liknande från depend på Åhlens

PZ

2006-12-19 @ 11:56:36
URL: http://angeliqa.blogg.se
Postat av: Caroline

Annie: Jaha gör det? men vet du nåt om den andra heated böjaren på eleven.se? kommer inte ihåg vilket märke det var nu.. hmm..

2006-12-19 @ 14:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0